Pitbull, farlig?

Innan ni börjar läsa vill jag bara varna för att inlägget innehåller endel väldigt starka bilder!


Ja vart ska jag börja.. Jag tror att jag börjar i amerika eftersom att Pitbull terriern har såpass stor historia där.

När Pitbullen kom till amerika från Irrland så blev den snabbt populär och räknades som "amerikas hund". Under första världskriget så hade man en hund med namnet "Stubby" som var en lojal och trofast Pitbull. Han va ute på fälten med soldaterna och var med och vaktade på nätterna. Han ska ha avslöjat tyska spioner, vid gas anfall kunde han hjälpa plutonen att få på sig sina gasmasker. Han spelade helt enkelt en mycket stor del i kriget för att bara vara EN liten och snäll Pitbull.

Så om hunden nu var så här omtyckt och så här snäll hur kommer det sig då att ingen vill ha en längre? Det som har hänt är väl antagligen att Pitbullen har blivit klassad som en stark, modig KAMPhund. och av missbruk i användat den av hunden fått bilden av att den är så väldigt farlig vilket den faktiskt inte är..

Det handlar om hur man uppfostrar den.. Så bilden vi har fått av detta fina djur är en blodtörstig slagkämpe. Det som gjort allting är alla dessa hundslagsmål som går till på så sätt att man har en "låda" där man har två hundar som ska slåss till den ena antingen ger upp eller dör. Och nu kommer jag lägga upp de första bilderna..

Hunden förlorade och ägaren blev så arg att han tände eld på hunden..

Hunden förlorade "matchen" och ägaren tände eld på honom..


Hunden förlorade "matchen" genom att den andre slet honom i två..



Den här hunden fick ansiktet bortslitet men vann "matchen"..

Det enda jag hör när jag ser bilderna är "FEEEL det ska inte vara så här..". VILKA JÄVLA SVIN GÖR SÅNT HÄR?! De som håller på med detta anser att det är en sport där hunden själv väljer att vara med att delta. Va i helvette är det för jävla argument? De köper hunden som valp och föder upp den till att skada, de har fan inget jävla val om ifall de vill göra det eller inte.. Och om hunden ger sig och är svårt skadad så föröker dom själva HELT UTAN utbildning att läka såren. Men sen efteråt så licksom.. Vem vill ta hunden efteråt när din blivit uppfostrad som den nu har blivit? han får ju leva med samma jävla ägare livet ut .

Så har hunden något val i att anses farlig eller inte? Nej det har den inte.. för med alla bilder på alla hundar som slåss skapas bilden av att akta sig för Pitbulls. Och jag förstår inte att dom själva tycker att det är underhållning att se två hundar slita sönder varandrai en låda.. Från att bli sedd som en av världens snällaste hundar räknas den nu idag som ett monster..

Det de flesta inte vill förstå är ju att det är inte hunden som är monstret.. Det är faktiskt inget djur som är ett monster. Vi måste se på oss själva.. vi människor, för det är vi som har ställt till det. Det är inte hunden som vill slåss det är ägaren. Det svåra är att kunna ändra på sig själv och fatta att man ska sluta behanda djur på det sätt vi gör.. Ju mer vi skrämms av den felaktiga bilden på hunden ju mer kommer vi behandla den likadant som de som föder upp den. Nu ska jag varna för ytterligare en bild..


Det här är bilden på en 50 årig man som länge födde upp Pitbulls till att skada, men hunden gav igen..

Det är när vi ser sånna här bilder och bara får veta att det var en hund som gjorde det som vi reagerar ett Hunden inte borde få leva, ett äckligt djur och annat. Men han har ju bara gjort precis som han har lärt sig! Att skada andra.. så vems fel är det? hundens eller människans? Helt och hållet utan tvekan människans fel..

Men nu hoppas jag ainnerligt att detta har förändrat er syn på en hud som är så fin och bra men som kommit fel på grund av fel människor..

http://video.google.com/videoplay?docid=-2125514336431717180&ei=OwdSS_ryOoen-AavnMjYDw&q=pitbull+documentary# Dokumentären som fick mig att reagera!

Så snart som möjligt ska jag posta nytt inlägg måste bara komma på vad :)!

Take care!!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

JA LACKAR UR! hatar sånt här helvete! vilka idioter! den är ju helt söt&snäll så bara bits de ihjä pga deras jävla ägare som inte fattar nånting! FÖRBANNADE JÄVLA IDIOTJÄVLAR! :@

.. förlåt älskling :$

2010-01-17 @ 17:43:12
Postat av: Walle

Jag håller med dig, Hunden är en reflektion på dess ägare. En gång en mördarhund alltid en mördarhund, Det är som sagt svårt att lära en gammal hund att sitta! Det är hemskt att folk är rädda för pitbulls eftersom det är dess ägare som har lärt dem fel, detta skulle lika gärna kunde hända en terrier eller en labrador. visst är det sant att en pitbull är smart och har medfödda kamp instinkter. Som min gamla Mästare brukade säga "Med rätt uppfostran kan hunden bli en snäll hund". Det är kul att du tar upp ämnen som inte är särskilt uppskattade, ju mer tiden går så uppskattas pitbullen mindre och mindre. Om man inte gör något åt det. Men som min gamla mästare brukade säga "Efter regn kommer solsken". Där hörde du rätt, det är snart dags för den nya generationen av pitbulls, jag tror att år 2010 har en spektakulär årskull av pitbulls. Vi måste sluta kolla tillbaka i tiden, sluta med det förflutna. vi måste blicka framåt i den oändliga ocean vid gryningen, vi måste tänka hur det kan bli istället, som jag själv säger till mig själv ibland "Nuet är det nya förflutna(Walle 2010 ™)" Nu säger jag farväl för nu ska jag lägga mig i min sköna träsäng med en mjuk madrass på. jag tackar för tiden jag har spenderat för att skrivna den här mil-långa kommentaren. Jag tror att vi alla har lärt oss lite av den här erfarenheten "Livet är byggt på erfarenheter (Walle 2010 ™)", vi har lärt oss en del om pitbulls, men jag tror också att vi har lärt oss hur vi själva är som människor, vi kan nu lära oss av våra förfäders misstag. visst är hund kamper kul, men det är inte värt det helt enkelt, eftersom generationer av pittbulls har blivit manipulerade av den hemska, elaka och själviska varelsen kallad "Människan". Jag måste tacka för mig, och tacka er för att ni har läst min kommentar, Vi kommer att synas i nästa liv, jag säger nu farväl! Farväl!

2010-01-17 @ 22:58:09
Postat av: KLARA ANDERSSON

FÖRBANNADE JÄVLA IDIOT HELVETEN! JAG HADE FAN KUNNA SLÅ SÖNDER PANNBENET PÅ DOM SOM GJORT DETTA MOT STACKARNA!!!!!!!

2010-01-18 @ 21:13:55
URL: http://xoe.blogg.se/
Postat av: johannamaria

hej.



det är nämligen såhär , vi har 2 pitbull amstaff.

en engelsk och en amerikansk.

och våra hundar skulle aldrig skada e människa om det inte verkligen "gällde" om ni förstår hur jag menar. våra hundar bits aldrig elr ngt , om man nt leker med dom förstås, men jag säger så här , inga hundar är farliga , det beror helt på personerna som äger dom.

2010-01-21 @ 11:16:21
URL: http://jjohannaaxelssonn.blogg.se/
Postat av: sofiaaaa

helt jävla sjukt.

människan måste väl ha någon att skylla på, och eftersom de är så jävla egoistiska skyller det på djuret.

åh, patetisk är det enda ordet jag känner fan -.-

2010-01-21 @ 13:12:17
Postat av: Jenny

Fan va najs blogg du HAR !! ska börja kolla på den varje DAG Förfään ;D

2010-01-21 @ 17:56:02
Postat av: amandah'

fyfan jag hatar när dom plågar djur! är fan tårögd nue!

2010-01-22 @ 22:17:01
Postat av: Linda

Helt sjukt hur mäninskor kan plåga djur :S

inte konstigt att dom ger igen :/ hatar dom som inte är snälla mot djur!



Men as bra och fin blogg iaf :)<3

2010-02-23 @ 22:50:23
Postat av: Johanna

Fy fan vilka idioter som gör något sådant mot djur.. jag blir spy färdig..JÄVLA PERSONER SOM GÖR SÅ MOT DJUR!!!



Fin blogg <3 kram

2010-07-02 @ 18:47:39
Postat av: Cissi

Hittade dett ainlägget när jag kikade runt lite, men helt rätt skrivet av dig! Jag & min sambo har en blandras: schäfer & amstaff. Folk flyr så fort dem hör att han har amstaff i sig. Han är världens underbaraste. Men precis som du skriver så blir dem som dem uppfostras.

Ingenting dem väljer själva.

Härligt med ett sådant inlägg, en lättnad för oss hundägare! :)



Kram.

2011-03-05 @ 11:31:12
Postat av: Sandra

Så jävla rätt du har!! Jag vill så gärna ha en Pitbull elr Amstaff och när jag säger det t folk säger dom att jag e dum i huvudet, och att hunden har fel i huvudet men det är så jävla fel. Och det får mig bara att vilja skaffa en uppfostra den och visa alla idioter att dom har fel!!

2011-03-05 @ 17:51:35
URL: http://faktaomhundar.blogg.se/
Postat av: elin

Heej!,

Har en hund jah med som är liten men väldigt cool jag har aldrig träffat en son hund som min hon är som en människa!, men i sommars lev hon biten av en kamp hund jag föröjte få bort den jag slog den o sparka o ag har adrig sparkat en hund o jag ville inte göra ågot men jag sg min hund ligga undre dne stor hunden så jag var tvunegn massa bilar stod i kö o bara tutta o inte kom ut när de er ett barn sparka på en stor hund som äter upp barnets hund!? aja tur varatt jag hade en kompsi med jag stack o hämta hjälp sedan fick min hund 15 cm ljupt sår o 11 tänder borta tur att min hund var så tjock hihihi! :) men vi fick välja om vi krävde att hunden skulle dö(slltså den som anföll min hund) eller om den skulle tillbaka till uppfödaren men vi viill att den skulle till uppfödaren!, hemskt var de o jag kan säga såhär jag är inte rädd för hundr men om en sådan hund som bet min hund skulle gå löss utan koppel mot min hund ahhh skulle blivet rädd men jag kan bli galen i skolan när vissa säger mördar hund! om dne har mördat ngn visst men de måste väll bro på ngt? aja kan inte förstå mej på vissa människor!

2011-03-06 @ 14:23:31
Postat av: Lina

Tur att gubben fick tillbaka, fattar inte hur man kan göra så imot oskyldiga djur..

2011-03-08 @ 09:42:53
URL: http://minblogg.se
Postat av: Alfa

Det är alltid ägarens fel och ansvar. En hund som använts som kamphund kan ändras till det bättre men det kräver tid och tålamod. Pitbull är rasen amerikansk staffordshire terrier. Det bästa sättet att få bort en ''kamphund'' är att ta tag i halsbandet och vrida det så hunden inte får någon luft, då släpper dom tillslut, så inga pepparsprayer, vatten eller dog defens spray funkar oftast inte då en ''kamphund'' ''låser'' käkarna. Om man inte är 100% på hur man ska uppfostra en sådan hund ska man inte skaffa en, man ska alltid veta vad man håller på med, det är ingen accessoar, det är en arbetand hund som borde få använda hjärnan. En bra aktevitet för ''kamphundar'' är WP alltså weightpulling, då hunden ska dra en tyngd ner för en rak bana. Jag tycker ''kamphundar'' har fått bättre ryckte efter det var en poliskvinna som utbildade sin amstaff till polishund, och den vart godkänd vilket gjorde den till den första ''kamphund'' som utbildats till polishund i Sverige. :)

2011-03-08 @ 17:06:32
Postat av: murre tungaste chillaren

skicka hundes bild

2011-03-09 @ 16:13:31
Postat av: Sofia

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 18:43:12
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: amstaffboy

tkr det är synd om raserna som klassas som "kamphund" för folkk tror så fel om dom =(

2011-06-03 @ 16:42:16
Postat av: pitbull

vissa har verkligen fel om dessa "kamphundar".. att vissa hundägare är så jävla dumma i huvet och uppfostrar dessa hundar till kamp är förjävligt! alla hundar ska kunna behandlas lika tycker jag. jag har ingen hund själv men en kompis har en renrasig pitbull rednose och det är världens mysigaste hund. sitter i knät, ligger brevid i sängen när man ska sova, vill vara med överallt och går jätte bra ihop med andra hundar. folk som tyckt illa om pitbull brukar ändra uppfattning när dom träffat denna hund. han är helt underbar. :)

2011-07-04 @ 01:25:31
Postat av: Linn

Jag känner jätte många i släkten som har hundar av rasen pitbull! och det är hemskt o veta vad folk gör mot dessa fina hundar när man träffar loco, rein,sunny eller bandy då inser hur hunden egentligen är vi börjar med Bandy: En pitbull hane som hamnade fel och blev aggressiv men efter att han kom till våran släkt hamna han rätt igen och blev världens snällaste hund men man kan se alla ärr han fått i sitt tidigare liv ingen vacker syn! men nu lever han glada livet som snäll gosig pitbull :) Loco: en pitbull hane som också hamna fel och blev riktigt aggressiv nästan så man behövde avliva honom men nu lever han glada livet som familje hund och loco han är en ur gullig hund han har också ärr!! rein: en ur snäll pitbull tik som levde livet men helt plötsligt skickades iväg och blev kamphund hon fick ett ben avslitet och ett båda öronen hon såg förjävlig ut med andra ord. Men hon rädades och lever som familje hund och är jätte snäll. Sunny: en pitbull tik som levt ett sorgligt liv hon var en familje hund som valp men när hon blev äldre skickades hon iväg på "semester" med andra ord hundkamp och dom amputera två ben hon var svag med andra ord stackaren har hur många ärr som helst men hon kämpade så hårt och lyckades hamna i ny familj nu är hon glad familje hund som är ur snäll och gosig! och alla hundarna blev av med sina svansar i tidigare liv! det jag ville nå fram till var att även om dom tränats som kamphund så har man hjärtat på rätt plats så kan man hjälpa hundarna på rätt väg igen :')

2011-10-19 @ 13:45:36
Postat av: Linn (igen)

Hej (igen) jag är andra ägare på en boxer tik och jag förstår inte varför alla flyr eller kallar mej o hunden för idioter vi har inte gjort dom någonting eftersom boxer klassas som kamphund så är det jätte jobbigt med folk som säger att dom tänker polisanmäla mej för att jag går nära dom med en "kamphund" men vad har hon gjort?! hon går förbi och kollar på människor och förstår inte vad som händer. Det har hänt en gång att hon blivit riktigt arg och "attackerat" det var när en kille han såg ut att vara 19 ifa, han kom fram och slängde ner mej på marken jag var tårögd och fråga varför han gjorde så då fick jag svaret: du har en kamphund du borde inte få finnas då så börja jag gråta och skilla (hunden heter så) hon blev så förbannad att hon hoppa på killen och när han föll till marken så stog hon på honom och morra och sen helt plötsligt börja hon slicka honom i ansiktet och han blev så rädd att han sprang i väg. En sån hund kallar inte jag "kamphund" ingen hund borde få stå ut med idioter som älskar att se hundar slita ihjäl varandra!

2011-10-19 @ 14:45:21
URL: http://linnskillaforever.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

de va inga läsgiga

2012-01-04 @ 14:14:40
Postat av: Fia

Jag har 3 amstaffs o de finns inte en tendens till aggression i dom. 2 har jag importerat ifrån USA o dom e huuur jävla bra som helst. Fick oxå höra -hur faan kan du ta in hundar ifrån staterna, du vet ju ingenting om dom o deras bakgrund. Bara det uppfödaren har sagt! Jaa, men och?? Det har väl för faan med hur man fostrar hunden, inte bara rasen Amstaff/pitbull isig!! Har barn, katter o chihuahuas men mina "kamphundar" försöker väl inte slita dom i stycken för det! Tvärtom, här sover katterna med hundarna, med barnen, o chihuahuatiken e den som bestämmer över mina andra 4. I folks reaktioner- hur faan vågar du ha dom ihop! Jag e inte den som håller käften utan jag står upp o försvarar mina hundar till 100%. Folk o fördomar gentemot denna underbara ras får mig att spy. Gillar de här inlägget skarpt o önskar att fler fick se o läsa det här oavsett om de går in el inte. För där kommer vi till fördomar igen. Mår illa o blir väldigt berörd utav dessa bilder på dom stackars hundarna, fy faan. Önskar så innerligt att folk slutade hata o vara rädd för rasen. Det e inte hunden utan ägaren som gör den till den är! Amstaff 4 ever <3

2012-03-18 @ 09:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0