Götene!!


Som ni kanske läste i förra inlägget så nämnde jag lite saker om skatten och skatt är något som götene kommun inte har en aning om vad det är känns det som... Jag menar ni som inte är härifrån kanske känner till medeltidensby? Bland det onödigaste dom någonsin kommit på att bygga, ja nästan onödigare än kungafamiljen faktist. Runt en 10 miljoner ska det ha kostat att bygga skiten och hade götene råd med detta? Naturligtvis inte!! Götene har tagit pengar från skatten som betalas samt att dom har lånat från diverse banker, dom har betalat en massa pengar till den nya motorvägen som skulle bli så otroligt bra för götene men vad hjälper den? Inte ett piss! Och på allt detta så ska dom ta hit massa svenska "top artister" för att locka hit folk.... Gissa hur många biljetter dom var tvugna att sälja för att allt skulle gå ihop? 30 000 stycken minst, tror ni att dom gjorde det? Nej dom ska vara glada att dom faktist kom över 3000 sträcket. Men nu när dom har FAILAT så totalt med arn/medeltidsbyn så är det väl självklart att dom ska ge 30 miljoner till byggande av E20 som inte är ett dugg bra för götene samt att dom ska bygga något jävla skit vid vara som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det var. det syns ganska väl att dom inte kan hantera skatten tycker jag iaf. detta med att dom skulle sälja 30 000 biljetter var för att dom hade tänkt kunna täcka alla deras skulder inte bara arnbyn.

Och samma sak här man klagar o tjatar på att budjeten är mindre iår och att lågkonjunkturen spelar stor roll i detta och därför så kan man inte laga lika mycket mat i hemkunskapen te x. Det är inte bara i skolor som det blir värre här i götene utan över jävla ALLT... Om ni vet vart jag bor så har jag iaf en liten gräsplätt bakom huset. Den växer så det knakar jo jag hör det nästan när jag sover men iaf så ska ju kommunen vara ansvarig för att klippa denna plätt... Hur går det tro? jo dom klipper två rader och låter resten vara kvar helt och hållet orört. min granne respekterade starkt på detta och ringde till kommunen vad fick han för svar då? Det gamla vanliga "Vi har inte pengar" DET ÄR DETTA SKATTEN SKA GÅ TILL INTE NÅGON JÄVLA ARNBY!!!! Men ändå är kommunen så JÄVLA pantade att dom inte fattar att skattepengar ska gå till skola, torka gamlingar i arslet fixa vägar ja en hel jävla lista kan skrivas upp här om jag så vill.. För neje dom ska bygga arnbyar som inte en människa vill gå till och dom ska betala vägar som inte hjälper sitt egna samhälle. Jag menar visst är väl arnbyn en fin idé men varför i götene?! Vem fan vill åka till ett samhälle som knappt syns på kartan för att gå in i någon jävla skit håla bakom köttex? Ja inte vill jag det iaf.

Hoppas kommunen tar sig i kragen och det snart annars flyttar jag väl till skövde eller något! men iaf så avslutar jag väl som vanligt glatt så ta hand om er :D (bättre än götene kommun tar hand om götene)

Kommentarer
Postat av: Walle

SKIT BRA !!! HÅLLER MED!! SKULLE INTE HA SKRIVIT NÅT ANNAT //WALLE

2009-08-25 @ 16:17:46
Postat av: Camilla - skövde

haha! va duktig du är david! :D ja hoppas att det blir samhäll för dig i gymnasiet sen! :D

2009-08-25 @ 16:40:10
URL: http://cutec.devote.se
Postat av: Anonym

Hehe dom behövde bara sälja 17000st för de skulle gå runt! , runt 12000st sålde dom :)

2009-08-25 @ 16:45:29
Postat av: Elvira

Denna bloggen ska jag minsann följa, sjukt intressant :)

2009-08-25 @ 16:51:18
Postat av: annna

+ att vi nu har fått denna otroooligt nödvändiga motorväg (?!?!?) som dessutom leder FÖRBI den där jävla arn grejen :ss

dom som sitter i ledningen för den här arngrejen är amatörer, likaså götenes politiksnubbar, dom föddes förmodligen igår :D

bra blogg daviieh (y) :D <3

2009-08-25 @ 21:40:05
Postat av: sandra ofc ;dd

nej dom behövde sälja cirka 20 000 för att det skulle gå jämnt, men för att gå med vinst måste dom ju sälja med då.



AHHHHHHHH, håller med anna haha :) dessutom, hur fan ska de gå för rasta nu då när vägen inte ens går där? hahahaha götene går under för fan.

2009-08-26 @ 16:11:56
URL: http://glitterkitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0